۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » پژوهش » نشست های علمی
  • شناسه : 12385
  • 17 بهمن 1398 - 12:19
  • 62 بازدید
  • ارسال توسط :
نشست علمی نقش بصیرت افزایی حوزه‌های علمیه در پیروزی انقلاب

نشست علمی نقش بصیرت افزایی حوزه‌های علمیه در پیروزی انقلاب

نشست علمی نقش بصیرت افزایی حوزه‌های علمیه در پیروزی انقلاب با حضور حجت الاسلام والمسلمین عباس فرازی‌نیا، استاد حوزه و دانشگاه، پژوهشگر و تحلیلگر مسائل سیاسی  در تاریخ ۹۸/۱۱/۱۶ سرفصلهای ارائه شده: انسان های مثبت گرا و منفی گرا، جبهه حق و جبهه باطل،  مصداق های یاغوتیان و طاقوتیان، نقش بصیرت درانقلاب، امام خمینی مصداق بصیرت […]

نشست علمی نقش بصیرت افزایی حوزه‌های علمیه در پیروزی انقلاب با حضور حجت الاسلام والمسلمین عباس فرازی‌نیا، استاد حوزه و دانشگاه، پژوهشگر و تحلیلگر مسائل سیاسی  در تاریخ ۹۸/۱۱/۱۶

سرفصلهای ارائه شده:

انسان های مثبت گرا و منفی گرا، جبهه حق و جبهه باطل،  مصداق های یاغوتیان و طاقوتیان، نقش بصیرت درانقلاب، امام خمینی مصداق بصیرت افزایی، وظایف مردم در حفظ بصیرت

چکیده مباحث:

نشست علمی« نقش بصیرت افزایی حوزه‌های علمیه در پیروزی انقلاب» به مناسبت  ایام الله دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی  با حضور حجت الاسلام والمسلمین عباس فرازی نیا در جمع اساتید، کادر و طلاب در سالن اجتماعات مدرسه برگزار گردید.

سخنران: حجت الاسلام و المسلمین فرازی نیا مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی

استاد در ابتدا اشاره به وجود و ماهیت وجود نمودند و اینکه وقتی سخن از وجود و ماهیت می کنیم  بعنی هر چیزی مبدأ و مقصدی دارد و در این بین جاده‌ای وجود دارد و در این جاده هم راهنما باید باشد. انسان ها از ابتدای خلقت تا کنون به دو دسته کلی؛ مثبت گرا و منفی گرا تقسیم شدند، کسانی که هم از حجت باطنی و هم از حجت ظاهری بهره برده اند مثبت گرایان هستند و افرادی که هیچ یک از این دو را مورد توجه قرار نداده‌‌اند در گروه منفی‌نگرها جای می‌گیرند، از این‌رو باید گفت: افراد گروه اول که پیرو راهنمایان(انبیاء، عقل، اولیای الهی) هستند تعبیر به یاقوتی و افراد گروه دوم که پیرو رهزنان(نفس اماره و شیطانهایی از جنس جن و انسان تعبیر به طاغوتی‌ می شوند.

استاد در ادامه تشریح کردند: همواره و در طول تاریخ طاغوتیان به عنوان جبهه باطل و یاقوتیان به عنوان جبهه حق در حال مبارزه و جنگ بوده اند که در این مبارزه مستمر جبهه حق از طریق حسن خلق و خیر خواهی و… به دنبال جذب افراد جبهه باطل به سمت حقیقت و ارزشها بوده اند اما جبهه باطل و طاغوتیان درصدد از بین بردن و به استعمار در آوردن جبهه حق بوده‌اند.

حجه الاسلام والمسلمین فرازی نیا اظهار داشتند: پیامبر اکرم صلوات الله علیه پرچم دار یاقوتیان و جبهه حق بودند و در این مسیر چند پیام و امتیاز مهم را از خداوند متعال دریافت نمودند.اکنون و در زمان معاصر وظیفه ما حضور در جبهه حق، آموختن حقیقت ارزشهای اخلاقی و دینی، تعلیم دادن آموزه های اخلاقی به دیگران و تبلیغ و ترویج آنهاست .در این مسیر باید با بصیرت،آگاهی و جهان بینی کامل پیش رفت تا با توکل بر خداوند متعال به موفقیت دست یافت.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) با اتکاء به مکتب اهل بیت(ع) و پشتوانه مردم توانست انقلاب اسلامی را به ثمر برساند، افزود: امروز انقلاب چهل ساله ایران سرچشمه شکل گیری تمدن نوین اسلامی در جهان شده است. با توجه به اینکه رژیم پهلوی جامعه را به ذلت کشانده بود، رهبر کبیر انقلاب اسلامی با یک حرکت بی‌نظیر تحقق مکتب انتظار و زمینه ظهور را در نیم قرن اخیردر بین مسلمانان فراهم کرد.

وی عنایت خداوند متعال، رهبری امام خمینی(ره) و حضور امت حزب الله در صحنه و عشق و علاقه مردم به مکتب اهل بیت(ع) و خون شهدا را از مهمترین عوامل تنومند شدن نهال انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: حفظ روحیه مقاومت و الگوگیری از شهدای بزرگ همچون سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی زمینه را برای اتصال این انقلاب به حکومت مهدوی فراهم می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین فرازی نیا با اشاره به اینکه شناساندن رژیم ستمشاهی و جوّ دوران پیش از انقلاب به نسل جوان ضروری است، افزود: امروز مهمترین وظیفه مردم حفظ بصیرت انقلابی، وحدت و همدلی با هر تفکر و سلیقه سیاسی و حضور در صحنه های نظام است.

استاد در این زمینه به روایاتی از اهل بیت«علیهم السلام» نیز اشاره نمودند و  به مطالعه اندیشه های امام و تحقیق تاریخ معاصر تأکید ورزیدند. همچنین بروشوری  تحت عنوان اسلام سیاسی و انقلاب اسلامی ایران به مناسبت دهه فجر جهت بهره برداری عموم طلاب ارائه گردید.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*